andreamedfamilj

Alla inlägg under april 2013

Av Andrea Wadén - 29 april 2013 09:49

God morgon måndag!!


Ännu en kaosnatt att har vi haft. Minou vägrade somna igår kväll. Började vid 20-tiden men gav upp efter 30 minuters kamp. Till slut skrek hon sig mer eller mindre till sömns i Andreas famn. Snälla tänder kom fram nu så vi alla får sova, jag behöver sömn för att orka vara den bästa mamman jag kan. Minou sover oftast bara 1 timme i taget dagtid och då har jag massa saker att ta hand om typ tvätt, städ, förberedning av matlagning och diverse andra saker som behöver göras.


Idag väntar iaf mammagrupp och vaccinering för Minou. Lär väl inte bli någon sova för Devin idag heller, hoppas han däckar tidigare ikväll istället (önska kan man ju).


För övrigt lämnar vi en händelserik helg bakom oss. Vi har busat i lekparken, varit på maskinuppvisning på Staffare. Båda barnen verka uppskatta det. Inte blev saken sämre av att vi fick sällskap av Eddie och Helena :-)

Igår hade vi bästa mormor och moster på besök. Vi tog en promenad till Albert och Herbert, jag köpte träningsbyxor till mig, strumpbyxor och pyjamas med älvor på till Minou. Devin ville få ut det mesta av tiden och valde att hoppa över lunchvilan. Är avundsjuk på er andra som har era föräldrar och syskon boendes i närheten. Här kommer lite bilder från helgen. Fr vänster; Eddie och Devin i grävar´n  på Staffare, mormor och Devin åker bil på COOP. Moster Bea och Minou,  Sista bilden föreställer mig, min man, våra barn och så moster Bea såklart!


       

Ta hand om er kära läsare. Kram//Andrea

Av Andrea Wadén - 25 april 2013 21:49

Gokväll!!


Idag har jag haft turen att få ha meken hemma från jobbet vilket innebar sovmorgon för oss allihop. Annars brukar Devin vakna till när pappan åker till jobbet. Andreas lämnade på dagis och sen tog vi en promenad till Albert och Herbert. Behövde fylla på strumpförrådet åt Minou.

 

Hittade även en söt kofta för ynka 69 kr som jag inte kunde motstå

 

Efter Devin vilat middag så var vi först och handlade och sen for vi hem till makens faster med barn och fikade. Mysigt :-)


För övrigt så har jag beställt två nya jackor till Minou från en webbshop som öppnade idag. Coolkids.nu heter den Hade kunnnat klicka hem fler saker men det får bli en annan gång. Ni som följer mig på Instagram vet vad jag beställde, ni andra får ge er till tåls tills paketet är levererat ;-)

Nu blir det att kika runt lite på blocket och Tradera, bäst att passa på när resten ac familjen sover ;-)

Kram//Andrea

Av Andrea Wadén - 24 april 2013 13:37

Hej mitt i veckan!!


Ännu en effektiv dag i mammaland. Lämnade Devin på dagis imorse som vanligt. Sen iväg på Maxi för att handla, därfeter hem och hänga tvätt sam laga storkok till Minou. Kyckling couscous blev det denna gång. Lilla damen bestämde sig för att det räckte med en timmes förmiddagsvila så hon fick vara med och renädda sängen, dammsuga och diska.

Vi åt luch tillsammans och damen satt i gåstolen en stund innan det vasr dags att hämta brosan från dagis.

Minou somnade efter mkt om och men i vagnen på vägen tillbaka. jag och Devin gjorde ett stopp i lekparken så han fick gräva en stund innan det var dags att gå in och sova även för honom. Jag hann precis natta honom så vaknade Minou och var missnöjd. Försökte natta om på balkongen, men nej då bara en timmes sömn även denna gång... Barn och sömn alltså!


Jag la nyss en beställning från lekmer på vagndynor. En till Minou från Elodie details, den har varit slutsåld överallt och en med stjärnor till Devin från addbaby. Hade en värdecheck på 15% till råga på allt.

 


 

Fyndade en ny vagn åt Devin på Blocket igår. 600 kr för en Emmaljunga scooter med fotsack :-) Älskar när man kan göra fynd. Blocket  och tradera är ju riktiga guldgruvor.


Ikväll för vi besök av makens släkting, en tjej med ett hjärta av guld. Gillar henne skarpt!! Bad maken köpa med sig Ben & Jerrys när han kommer från jobbet. Mums!!!


Sköt oim er. kram//Andrea




Av Andrea Wadén - 23 april 2013 10:06

Hej!!!


Ny vecka igen då... Helgen försvann lika snabbt som den kom. I fredags hade jag och Devin lite mamma- och son mys. Vi startade på Coop där vi returnerade ett paket och så köpte vi varsinn glass. Sen gick vi ner på stan och köpte en födelsedagspresent från barnen till Andreas. Sprang även in på Åhléns och köpte en kärra med sandleksaker åt Devin. Han lev alldeles extas och ville öppna på en gång. Vi hade en liten "fight" sen gick vi vidare till Frasses och åt hamburgare. Även Andreas, hans föräldrar och Minou slöt upp och så åt vi mat tillsammans. En lyckad eftermiddag och kväll som avslutades med mys framför barnkanalen.


I lördags började förbereda makens födelsedagstårta. Marängtårta med grädde, smörkräm, flagad mandel och jordgubbar. Mums så god den blev. Andreas och jag tog med barnen till lekparken där Devin fick leka med nya kärran, Minou däremot låg snällt och sov i vagnen hon. Skönt nu när snön är borta så man kan busa i lekparken igen. Kanske blir en picnic där framöver.

Efter Devins vila for vi allesammans till Amandas där svärföräldrarna bjöd på mat. Dem har lätt stans godaste pizzor!

När vi hade ätit klart blev jag avsläppt hemma hos Helena. Vi satt framför tv´n och snackade skit ;-) Skönt att komma hemifrån en stund och få vara något annat än mamma.


I söndags firade vi Andreas ( en dag tidigt). Gästerna bjöds på korv med bröd, brownies, drömmar, chokladbollar och tårta :-) Maken fick så fina presenter.


Igår var vi på mammagrupp igen. Devin somnade inte i vagnen på vägen dit som jag trodde han skulle göra... Vägrade sova vid 15 - tiden när vi gick hem, så jag fick kämpa med att få honom att ligga ner i vagnen. Till slut somnade han iaf. Fick väcka honom vid 17 för att äta middag, vilket inte var så populärt...


Just nu håller jag på med storkok åt Minou, det vankas vegetarisk linsgryta och lax med potatis + dill :-)

Vi var och handlade på Maxi efter vi lämnat storebror på dagis. 25% på alla barnkläder igen så detta fick följa med hem till Minou

 

Bjuder även på en bild på tårtan jag gjorde till maken

 


Ha en fortsatt trevlig tisdag kära läsare. Kram//Andrea




Av Andrea Wadén - 18 april 2013 10:54

Hej på er därute i bloggvärlden!!


Torsdag alla redan, snart helg jihoo!!! Just nu befinner sig Devin på dagis och Minou sover i vagnen på balkongen, hon var svårsövd idag och kämpade emot enda tills jag kom på att jag faktiskt kan söva henne på balkongen. Det blir ju smidigare så eftersom Devin ska hämtas 12, då slipper jag väcka lillgumman. Själv sitter jag här och bloggar samt äter lunch samtidigt :-)


Annars går mina tankar idag till en god vän som opererades igår. Vi hade smskontakt under gårdagen och jag blev lite orolig för henne. Hoppas du mår bättre idag hjärtat, tänker på dig <3


Igår kom mössorna jag beställde av Sofia (Sofo) och jag är så nöjd, älskar mönstret. Devin blev så glad för sin med, den åkte på många ggr under gårdagen och imorse ville han att jag skulle fota honom + Minou med mössorna på. Sagt och gjort!

 

Så, vad tycks? Fina va? Måste börja syskonmatcha mer:-) Nä nu ska jag ta och hänga lite tvätt. Sköt om er. Kram//Andrea 

Av Andrea Wadén - 17 april 2013 14:30

Jag tänkte dela med mig av ett recept på Brownies som jag rukar göra. Dom är verkligen supergoda och jag har fått mkt eröm för dom :-)


Brownies 30-35 st


Ingredienser


100 gram margarin

4 dl farinsocker

2 ägg

3 dl vetemjöl

1 msk kakao

2 tsk bakpulver

1 tsk vaniljsocker

(100 gram grovt hackade nötter) Jag brukar byta ut nötterna mot hackad vit choklad eller daimkulor. Allra godast blir dem nog med daim då den blir så härligt seg och karamellig i ugnen.


Gör så här ;


Smält margarinet och låt svalna.

Lägg ett bakplåtspapper i en liten långpanna 20*30 cm, pappret sitter bättre om man smörjer långpannan lite.

Blanda farinsocker, ägg, vetemjöl, kakao, bakbulver, vaniljsocker och nötter/daim/vit choklad. Blanda i margarinet och rör ihop smeten.

Häll smeten i långpannan och platta ut med mjölad hand. Grädda i 175 grader ca 30 min ( jag brukar ta ut den vid 20-25 minuter då jag vill ha den lite kladdigare).

Då kakan fått svalna i 5 minuter lyfter du upp den genom att dra i bakplåtspappret. Skär den i fyrkanter.

Lycka till!!//Andrea







Av Andrea Wadén - 17 april 2013 09:48

Hej på er så här mitt i veckan :-)


Min vecka startade kaosartat i måndags med en jättemissnöjd dam som bara skrek, grinade och spände sig. Mitt i allt detta så ska jag ta hand om storebror, få i honom frukost och på med rena kläder så att vi kan kila iväg till dagis. Lilla damen somnade i vagnen på vägen det men det varade inte länge... jag hann inte mer än i på dagis och sätta på Devin regnvantar, hjälm och reflexväst. När vi kom ut igen så låg hon och grinade i vagnen. Starckarn var så besvärad av något att hon inte kunde sova trots att hon var helt slut. Väl hemma fick jag sätta henne i bärsälen och guppa upp och ner medan jag hängde tvätt. Lyckades till slut få henne att somna i famnen medan hon låg och gnydde. 50 minuter sov hon, vaknade lagom tills att jag skulle äta.  Hon fortsatte att vara missnöjd, ville inte ha mat men jag lyckades få i henne lite katrinplommonpuré då jag misstänkte att magen var boven.


Vi gicv och hämtade Devin på dagis vid 12 som vanligt och på vägen hem somnade Minou i vagnen, bara att rulla ut på balkongen så hon fick fortsätta sova och sov det gjorde hon. I 4(!) timmar.Bajsat hade hon också gjort så jag misstänker att det var där skon klämde för sen var hon sitt vanliga jag igen. Dock hade hon feber igen när hon vaknade så då ringde jag 1177 och kvinnan jag fick prata med tyckte att vi borde åka in. Allt såg bra ut tack och lov, doktorn kunde inte svara vad febern berodde på.


Lovade ju att visa vad Minou fick i 6 månaders-present;

 

 

Devin blev inte utan han heller :-) Han fick en bil som det blixtrar om när man kör den och så fick han denna tröja ;

 

Campadre hade kampanj på Lundmyr of Sweden för några veckor sedan så då slog jag till. Tröjan till Devin har jag kikat på läänge. Tycker det är så fint med stjärnor.


Sköt om er nu kära läsare. Kram//Andrea


Av Andrea Wadén - 14 april 2013 13:02

Igår blev vår älskade töshela 6 månader. Det firade vi med grötfrukost och paketöppning :-) även storebror fick sig ett paket.

Här kommer lite info om Minou;

* Äter gröt till frukost och middag

* Äter ett riktigt mål mat vid lunch+ fruktpuré

* Mellis kring 14- tiden beståendes av frukt/puré

* Ersättning äter hon när hon vill ha

* Vaknar ofast en gång på natten för att få flaskan

* Dricker vatten men det får inte vara för kallt

* Tar sig fram genom att åla

* Är stark och kan dra sig upp till stående om man håller henne i händerna

* Har blivit en hejare på att sitta

* Har kommit på nya läten och skriker gärna rätt ut om hon är missnöjd, lilla damen är bestämd och har humör men oftast är hon glad

* Älskar banan


Jag har ingen nytagen vikt och längd på damen då vi varit tvungna att avboka de två senaste beslken pga påskfirande och sjukdom.

Kika in lite senare för att få se vad damen fick i present igår. Bjuder på en bild på vår sötnos så länge

 

Njut av det som är kvar av helgen nu, det tänker jag göra :-)

Kram på er//Andrea

Ovido - Quiz & Flashcards