andreamedfamilj

Direktlänk till inlägg 29 april 2013

Händelserik helg

Av Andrea Wadén - 29 april 2013 09:49

God morgon måndag!!


Ännu en kaosnatt att har vi haft. Minou vägrade somna igår kväll. Började vid 20-tiden men gav upp efter 30 minuters kamp. Till slut skrek hon sig mer eller mindre till sömns i Andreas famn. Snälla tänder kom fram nu så vi alla får sova, jag behöver sömn för att orka vara den bästa mamman jag kan. Minou sover oftast bara 1 timme i taget dagtid och då har jag massa saker att ta hand om typ tvätt, städ, förberedning av matlagning och diverse andra saker som behöver göras.


Idag väntar iaf mammagrupp och vaccinering för Minou. Lär väl inte bli någon sova för Devin idag heller, hoppas han däckar tidigare ikväll istället (önska kan man ju).


För övrigt lämnar vi en händelserik helg bakom oss. Vi har busat i lekparken, varit på maskinuppvisning på Staffare. Båda barnen verka uppskatta det. Inte blev saken sämre av att vi fick sällskap av Eddie och Helena :-)

Igår hade vi bästa mormor och moster på besök. Vi tog en promenad till Albert och Herbert, jag köpte träningsbyxor till mig, strumpbyxor och pyjamas med älvor på till Minou. Devin ville få ut det mesta av tiden och valde att hoppa över lunchvilan. Är avundsjuk på er andra som har era föräldrar och syskon boendes i närheten. Här kommer lite bilder från helgen. Fr vänster; Eddie och Devin i grävar´n  på Staffare, mormor och Devin åker bil på COOP. Moster Bea och Minou,  Sista bilden föreställer mig, min man, våra barn och så moster Bea såklart!


       

Ta hand om er kära läsare. Kram//Andrea

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andrea Wadén - 11 juni 2013 10:01

Hej!!   Längesen jag bloggade nu, har helt enkeltinte funnits tid för bloggen. Devin är i alla fall lämnad på dagis och Minou sover. Jag har hunnit tvättat, hängt tvätt och duschat :-) Lyx att få duscha i fred för en gångs skull ;-) Appropå sömn ...

Av Andrea Wadén - 4 juni 2013 14:51

Hallå tisdag! Denna morgon sov vi till 08- skönt och välbehövligt. Lämnade Devin på dagis vid 09. Han och en annan flicka skulle få ta busse,n tillsammans med en av fröknarna, för att besöka bibblan. För övrigt så börjar blygheten på dagis släpp...

Av Andrea Wadén - 31 maj 2013 11:29

I förmiddags  tog jag och Minou en promenad ner till ÖB. Tänkte köpa vit färg att måla tallrikshyllan jag fyndade på loppisen med. Skulle även ha tag på vit sprejfärg för att fixa till en tavellist. Tror ni det fanns någon färg, nej! Var in förra f...

Av Andrea Wadén - 31 maj 2013 11:04

Äntligen fredag!!   Andreas jobbar hemifrån idag :-) Han och Devin sov till efter 08 imorse medan vi brudar klev upp 06.30 och började städa och plocka tvätt. Som sig bör om andra ord ;-)   Igår var vi ner till hamnen igen. Köpte mat på Mölje...

Av Andrea Wadén - 29 maj 2013 10:36

Hej!   Underbart väder idag. Här sparkade vi igång dagen 07.30, lite sovmorgon efter en kaosnatt med många uppvaknanden från en ledsen och besvärad Minou. Mycket gaser hade hon igår lillgumman. Vi har i alla fall hunnit äta frukost tillsammans,...

Ovido - Quiz & Flashcards