andreamedfamilj

Alla inlägg under mars 2013

Av Andrea Wadén - 27 mars 2013 10:07

Här kommer bilder på vad barnen fick i present av sin mormor

 

 

 

 

 

 

Devins favorit är Bärgar`n från Cars-filmerna. Han fick även en Bärgar´n bil, den sover han med :-)

Nu ska jag laga lite puréer till lilla damen så att det finns klart när hon vaknar. Så smidigt och kul att göra själv. Hoppas Minou fortsätter tycka om mammas hemlagade mat. Sköt om er.

Kram//Andrea

Av Andrea Wadén - 26 mars 2013 10:12

Hej på er igen!!

Förstår inte vart tiden tar vägen. Även fast jag bara haft ett barn hemma (Devin har varit hos farmor och farfar i Gävle) så har det inte funnits någon tid över till att blogga. Så vad har jag haft för mig sen sist? I fredags bytte jag gardiner i alla rum och påskpyntade. På em mötte jag upp Helena och Eddie för att promenera bort till Albert och Herbert samt Kjelles. Blev lite inköp av påskägg och lite grejer att fylla upp det med. Vi har jag upp som så jag och maken att han köper påskägg med innehåll till Devin och jag till Minou.

Tanken var att vi skulle följt med Helena för att lämna av Eddie hos hans mormor och morfar men liggumman min blev så trött.Vi stannade hemma och kikade på finalen av Gladiatorerna istället. Sen kallade sängen på mig redan 21.30

Maken var kvar i Gävle, galej med jobbet.


I lördags kom Camilla hit och vi promenerade tillsammans ner på stan. Hon rullade vagn ute med Minou medan jag fyndade kläder på klädbytardagen :-)

Till Devin, 2 par byxor i strl 98

 

Till Minou (strlk 74) 3 tunikor, 2 bodys och ett par fodrade jeans

 

2 pyjamasar och ett set i velour (strl 80)

 


En pippitunoka i strl 86/92, legging 86 och en fleeceoverall strl 1 år

 


Leggings med bamse (strl 92), linne (liten i srlk, 98/104), body (strl 80)

 

Velourbyxor fr pop, 2 bodys, en sommarklänning och en kofta. Allt i strl 80.

 

Köpte även en söt sommarbyxa med smala axelband från pop som ni får se senare, samt en mössa med ugglor och en tunika med blonnor.


Dessa byxor fick följa med hem fr Albert och Herbert. 59 kr = fynd :)

 


I helgen blev det premiär gånger tre för vår Minou. Hon fick provsmaka majspuré för första gången, mums tyckte damen men attans så gasig hon blev. Blir era små det också? Sen fick hon åka sittdel i vagnen när vi skulle handla. Även det fick tummen upp, en helt ny värld öppnade sig.  På eftermiddagen åkte vi och kikade på när Andreas kusin hade innebandy match, skoj och titta på pöjkar tyckte Minou. Mamman kan inte annat än att hålla med ;-) Hi hi!!


Kika in här lite senare så ska ni få se vad mormor hade med sig hem för fint till barnen, från Amerika :-)

Ha det gott. Kram//Andrea





Av Andrea Wadén - 18 mars 2013 13:15

Hej kära läsare!!


Ledsen för dålig uppdatering här på bloggen men vi befinner oss hos min mamma nere i Alunda. I fredags åkte vi först mot barnens farmor och farfar i Gävle och sen mot kvällningen vidare till barnens mormot/ min mamma som kom hem fån en tre månader lång vistelse i USA samma dag.


I lördags eftermiddag åkte vi till Örbyhus och blev fotograferade hela familjen :-) Jag vann nämligen det priset i en tävling på faceback i februari. Bilderna blev så fina, jag är mer en nöjd. Ylva är så duktig! Ni hittar till henne via www.studioli.se

Se så fina ögonstenar jag har. Kom ihåg att att alla bilder tillhör mig om inget annat anges!!

   


I sönadgs var vi till min barndomskompis Lina och hennes barn. Blev bjudna på lunch och fika :-) Devin lyckades även klämma fingrarna i bildörren... Ajaj!! Som tur gick det bra.


Idag har vi varit på "Klockis" med Lina, Walter och Klara. Träffade även Lina som bloggar på varanlycka.se och hennes Neo. Trevligt att träffas irl :-)

Blir ett beslk på Klockis imorgon också. Devin blev ledsen när vi skulle därifrån, han ville leka mer med Walter. Härligt att se de som funka så bra ihop, det skiljer ju bara dryga 6 månader dem emellan. 

Nu ska jag passa på att surfa runt lite medan barnen sover för sen blir det full rulle igen :-)

Sköt om er!!// Andrea

Av Andrea Wadén - 12 mars 2013 13:18

Hej på er!!
Snöar det hos er också? Jag har fått nog av vinter och allt den för med sig för länge sen.

Igår var vi på mammagrupp jag och barnen. Jag går i en grupp för föestföderskor då det inte var tillräckligt många omföderskor intresserade. Det funkar nästan bättre att ha Devin hemma på måndagar då jag har mammagrupp mellan 13-15. Annars är han på dagis 08.45-11.45 och då hinner vi ju bara hem och vända.
Igår hade vi besök av en dietist som kom och pratade med oss om mat och hur man går till väga när man introducerar mat till en liten . Det mesta hade jag koll på redan, men lite hade ändrats sen Devin var bebis.
Innan vi tog bussen hem sprang vi in på Åhléns och köpte en tunnare mössa till Minou . Hon blev så svettig i den vi hade. Inne på Åhléns stötte jag på en mamma jag är bekant med. Vi disskuterade livet med syskonvagn och kom fram till att samhället inte är byggt för syskonvagnar. Här på H&M i Hudiksvall är det så trångt bland hyllorna, speciellt på barnavd, att man nätt och jämnt kommer fram med en sigelvagn utan att riva ner allt i sin väg. Bussen är inte heller optimalt att ta med syskonvagn, men allt går bara man vill ;)

Igår kom även kläderna från Lundmyr som jag beställt. Dem är om möjligt ännu finare än på bilden. Kan visa när Minou har dem på sen.

Ikväll väntar dubbla cirkelbox pass för den här mamman, får sällskap av min vännina Helena. Barnen får vara hemma med pappan så länge.

Ledsen för dålig uppdatering det blir så när jag håller Devin hemma fr dagis och Minou helst vill vara i famnen pga tandsprickning. Trevlig tisdag på er alla som lökar in här//Andrea

Av Andrea Wadén - 10 mars 2013 20:33

God kväll kära bloggläsare!!


Denna söndag klev vi upp efter 06. Kaffe och frukost framför barnkanalen för både stora och små. Därefter tog jag och Devin ett bad och sen var vi ner och handlade på Ica Maxi. Tänkte baka en kladdkaka att bjuda makens faster och kusiner på när de skulle komma och luncha med oss. Väl hemma märkte jag att vi inte hade tillräckligt med socker... Suck!! Note to self- kolla alltid så alla ingredienser finns hemma INNAN du börjar baka!!!!

Aja, tur jag hade farinsocker i skafferiet i alla fall så vi kunde göra Brownies. Fick hjälp av sötaste mini- bagaren Devin. Provade att ha i daimkulor denna gång och mumma så gott det blev.


På eftermiddagen åkte vi ut till makens kusin med famil,j i Hög, där vi blev bjudna på grillat... Mmmmm!!! Samt goda muffins som lilla Ida hade bakat. Devin somnade i bilen på vägen dit och fick fortsätta sova vidare i Tobias säng. Minou h hade så roligt åt Devin och Tobias när dem hoppade och for fram på golvet, hon skrattade gott och ljudligt. Jag blir alldeles varm i hjärtat att se de små leka så fint och roa varandra.


Kvällstipset är att Ica Maxi just nu har 25% rabbat på barnkläder. Jag kunde inte låta bli att stoppa ner dessa byxor åt Minou i min kundkorg. 25% på 79 kr :-) tack och bock!!

 


Kvällens andra tips är att sagorochting.se har 50% på allt. De säljer kläder, leksaker, nappar mm

   

Kanske någon av dessa två faller just dig i smaken?? Lite småcoola tycker jag...Hi hi

Ha en fortsatt trevlig söndag. Kram//Andrea

Av Andrea Wadén - 9 mars 2013 15:43

God eftermiddag kära loggläsare!!


Här började vi morgonen med att få sova till 07. Devin och Andreas gick upp vid 06 men  lät mig och Minou sova vidare

:-) Jag och Minou tog en promenad ner till stan medan Devin och Andreas åkte till A´s kusin i Hög för att hämta ett kvitto. Minou fick nämligen kläder av dem i doppresent som vi behövde byta till en större storlek

 

Två bodys och ett par byxor. Passade på att köpa på mig lite strumpor med. Allt från kappahl.


 

Minou fick även två pyjamasar från H&M av sin pappa :-)


Efter allt shoppande blev vi hungriga och begav oss till närmstra matställe för att inmundiga en tacopaj (jag) och pappan tog tacotallrik. Inte det lättaste att äta lunch ute med en nyfiken 2 åring som sällskap ;-)


Förresten... jag har ju glömt att visa er vad jag fyndat på Tradera åt Minou :-)

 

En klänning från Kappahl i srlk 80 (27 kr) och en velourklänning från Polarn o pyret (46 kr)

Jag älskar Tradera och spenderar gärna mkt tid där för att kika efter fynd. Är ni intresserad av vad jag budat hem tidigare?? Är ni också flitiga Traderare?

Ha en fortsatt trevlig lördag nu. Vore trevligt om ni kunde kommentera lite flitigare. De enda jag vet säkert som läser bloggen är; Helena, Fia, Ia, min kära make och så mamma.

Av Andrea Wadén - 8 mars 2013 18:30

Här kommer mina favoriter gfrån en hemsida som heter kompaniknut.se

     

Dessa tre kommer från Småfolk


   

Stjärnor är fint tycker jag. Alla dessa plagg oven finns just nu på rea hos kmpaniknut.se (därifrån jag lånat bilderna)

Av Andrea Wadén - 8 mars 2013 14:45

Näst ut är en hemsida som heter hjartatmitt.se

Dessa är mina favoriter;

     

Dregglis/scarf            Mössa Geggamojja      Babykjol Shirley

Gunilla Axén              limited edition            More stories



           

Roliga påsklämmor med text

(alla bilder är lånade från mitthjarta.se)


Ovido - Quiz & Flashcards