andreamedfamilj

Alla inlägg den 6 mars 2013

Av Andrea Wadén - 6 mars 2013 17:09

Hej på er!!!


I förmiddags åkte jag och Minou ner på stan för att plocka upp Helena och hennes son Eddie. Dem hade varit på BVC, sen åkte vi hem till dem, parkerade bilen och gick iväg till den lokala pizzerian för att köpa lite lunch. En kycklingsallad blev det för min del.


Har ni sett vilken fin header Helena hjälp mig fixa :) Tack hjärtat! Är ni nyfikna på vem Helena är så ta och kika in på hennes blogg http://walle1985.wordpress.com/ Jag och Helena lärde känna varandra när vi träffades på kyrkis i januari 2012. Vi började prata och fann snabbt varandra, inte blev det sämre av att det bara skiljer 2 månader och 3 dagar mellan våra söner :-)


Efter maten blev det lek med Eddies nya saker han fått i födelsedagspresent och sen somnade barnen. Jag blev bjuden på massa gott fika :-) Mums!!!


Igår var jag och Minou iväg och hämtade ett paket innehållandes denna ;

(Bild lånad från pampers.se)

 

En Braun Multiquick Baby stavmixer som jag "fick" av pampersklubben när jag löste in alla koder från blöjpaketen. Dock föredrar jag liberos poängsystem. På deras löjpaket sitter poängkoden på insidan av blöjpaketet medans pampers koder sitter utanpå, därav kräver pampers att man bifogar alla kvitton på inköp av blöjor innan man får sin "gåva"


Jag känner att jag vill göra maten till Minou på egen hand. Speciellt efter alla rapporter jag läst om att köpebarnmat innehåller bly och en massa annat tok. Lilla damen är mycket intresserad när hon ser oss stoppa i oss mat och hon har redan fått smaka på majskrok, morotspuré och blåbärspuré. Tänkte prova med potatis någon dag och se vad lilla fröken tycker om det. Hoppas hon gillar hemlagat så att mixerstaven kommer väl till användning.


Trevlig kväll på er allihop.//Andrea



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards