andreamedfamilj

Direktlänk till inlägg 16 maj 2013

Det går upp och det går ner... Ibland orkar jag inge mer!!

Av Andrea Wadén - 16 maj 2013 14:36

Hallå torsdag!!


Hur har ni det? Båda mina små skatter sover så jag passar på att kika in här. Igår var ingen bra dag i mammaland... Jag kände mig lättretlig och irriterad. Devin måste kännt av läget och utnyttjade det till Max. Han var dum på Minou stup i kvarten, svarde inte på tilltal, trotsade, sparkades, slogs, klöstes och sa dumma mamma! Jösses!! Vissa dagar blir bara för mycket och igår var en sån dag. Dessutom toppades den av att det tog en timme att natta och jag var ensam med båda vildingarna för Andreas var iväg och hjälpte sin faster med bilen. En ljuspunkt var iaf att Helena och Eddie kom och busade i ett par timmar. Vi gick till lekparken och Minou gjorde sandlådedebut :-) Sand var tydligen väldigt gott att äta, bättre än den där linsgrytan mamma stoppar i en hälsar hon ;-)


Idag har vi haft en bättre dag, eller morgonen var bra. Jag fick kramar av Devin och han gav mig till och med en puss efter lämningen på dagis. Annars är han snål med sånt nu för tiden. Har även fått höra att han älskar mig idag, vilket gjorde mig rörd. Tur man inte bara är dumma mamma ;-) Nattningen idag var inte helller någon rolig historia. Funderar på om det är dags att skippa middagsvilan nu. Men när han väl somnar kan han sova 2-2,5 timmar. Hur gör ni andra med barn i Devins ålder och hur resonerar ni?


 

Bjuder på en bild från lekparken igår på bästa polarna Devin och Eddie :-) (Snodde den av dig Helena, hoppas du inte misstycker ;))

Var rädda om er kära läsare, nu ska jag ordna med lite mat åt Minou.

 
 
Fia

Fia

16 maj 2013 20:51

Åh vad jag känner igen! Vi hade en sån dag igår. Jag var trött och därmed lättirriterad och Edison retade gallfeber på mig hela dan! Det är tur man har bra och fantastiska dagar och stunder däremellan! Vi har testat att hoppa luren men Edison behöver nog fortfarande sova... Men vi väcker efter en timme, eller lite drygt beroende på hur trött han verkade... Svårt att veta hur man ska göra! Provat oss fram, sover han två timmar så kan han inte somna på kvällen!

Bilstol... Vi har en acta graco som man kan tippa, jättebra trodde vi men vi har liksom tippade säten eller vad man ska säga i bilen så stolen blir rak fast vi har den bakåttippad! Men stolen i sig är vi nöjda med :-). Köpte en begagnad britax till andra bilen som man kan ha framåtvänd el bakåtvänd och den är enkel men bra den med!

http://airyfairy.blogg.se

Andrea Wadén

17 maj 2013 07:15

Skönt att höra att jag inte är ensam ;)
Händer väl mkt i våra "små" pojkars kroppar, även de måste ju få vara arga ibland och då ät det lättast att ta ut det på mor sin.

Ang bilstol så fick jag ett utskick fr Jollyroom. Om.man beställer bilstol därifrån innan 25/5 får man 100 kr rabatt och så får man med,solskydd tillsrolen, sparkskydd och en skylt med texten "baby ön board". Är lite inne på en Åckis, men jag vill inte beställa utan att ha fått klämma, känna och låta M provsitta. Inte lätt när det finns Såå många att välja mellan ;) Måste ta fikat ngn dag med tycker jag. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andrea Wadén - 11 juni 2013 10:01

Hej!!   Längesen jag bloggade nu, har helt enkeltinte funnits tid för bloggen. Devin är i alla fall lämnad på dagis och Minou sover. Jag har hunnit tvättat, hängt tvätt och duschat :-) Lyx att få duscha i fred för en gångs skull ;-) Appropå sömn ...

Av Andrea Wadén - 4 juni 2013 14:51

Hallå tisdag! Denna morgon sov vi till 08- skönt och välbehövligt. Lämnade Devin på dagis vid 09. Han och en annan flicka skulle få ta busse,n tillsammans med en av fröknarna, för att besöka bibblan. För övrigt så börjar blygheten på dagis släpp...

Av Andrea Wadén - 31 maj 2013 11:29

I förmiddags  tog jag och Minou en promenad ner till ÖB. Tänkte köpa vit färg att måla tallrikshyllan jag fyndade på loppisen med. Skulle även ha tag på vit sprejfärg för att fixa till en tavellist. Tror ni det fanns någon färg, nej! Var in förra f...

Av Andrea Wadén - 31 maj 2013 11:04

Äntligen fredag!!   Andreas jobbar hemifrån idag :-) Han och Devin sov till efter 08 imorse medan vi brudar klev upp 06.30 och började städa och plocka tvätt. Som sig bör om andra ord ;-)   Igår var vi ner till hamnen igen. Köpte mat på Mölje...

Av Andrea Wadén - 29 maj 2013 10:36

Hej!   Underbart väder idag. Här sparkade vi igång dagen 07.30, lite sovmorgon efter en kaosnatt med många uppvaknanden från en ledsen och besvärad Minou. Mycket gaser hade hon igår lillgumman. Vi har i alla fall hunnit äta frukost tillsammans,...

Ovido - Quiz & Flashcards