andreamedfamilj

Alla inlägg den 6 maj 2013

Av Andrea Wadén - 6 maj 2013 21:19

Go`kväll!!


Här startade vi dagen med sovmorgon :-) 07.30 slog vi upp våra blå. Så skönt efter alla stöknätter med missnöjd Minou. Fick svaret igår vid besök på familjeläkarjouren att hon  har svag svag öroninflammation så nu väntar penicillinbehandlad 3 ggr/ dag i 5 dagar. Det går faktiskt förvänansvärt bra att få i henne medicinen, tack och lov.


Efter frukost, byte av bajsblöjor och mys framför barnkanalen gick vi till Maxi för att köpa Nezeril nässpray till Minou som jag blev rekommenderad att köpa. Devin kikade på leksaker och spexade :-)

 

Här provar han en hjälm på Ica Maxi


Sen gick vi hem med matvarorna och vidare till lekparken innan det var dags för lunch och sova.

På eftermiddagen fick vi besök av finaste vännen Helena och hennes go-Eddie ( som för övrigt ska gifta sig med Minou).Medan grabbarna sov hade M & H det så här mysigt :-)

  

Devin sov över 3 timmar, han är sliten efter förkylningen lillgubben. När gossarna sovit klart intogs mellis på balkongen och sen gick vi ut för att sparka boll + leka i parken. Grabbarna stod båda två på ståbrädan till vagnen och hade så kul. Pappa Andreas stod för middagen idag och det var så skönt att bara sätta sig till bords. Tack älskling!!


Idag kom ett roligt paket på posten innehållandes detta som jag budat hem från Tradera. Hur sött?

 

Brukar ni handla via tradera?


Vi har varit effektiva på kvällskvisten jag och min man. Han har rensta avloppet i köket, där det var stopp och jag har tvättat ren soffan våran med såpa.

Imorgon åker Devin med Andreas till Gävle för att sova hos farmor och farfar. Vi behöver ett avbrott från varandra. Han har varit riktigt dryg idag. Lyssnar inte på tilltal, gör tvärtemot vad jag säger, är elak på Minou och även jag har fått mottagit slag. Han har ju varit hemma med mig sen tisdag förra veckan. Tror han behöver längta lite efter mor sin och samtidigt får han farmor och farfars hela uppmärksamhet, då han inte behöver dela den med lillasyster. Livet som tvåbarnsmor är slitsam med det är även underbart. Är så tacksam för mina barn <3


Nu ska jag surfa runt och kika lite på andra bloggar. Hörs imorgon igen. Kram//Andrea


Ovido - Quiz & Flashcards