andreamedfamilj

Direktlänk till inlägg 4 juni 2013

Sömn"problem"

Av Andrea Wadén - 4 juni 2013 14:51

Hallå tisdag!


Denna morgon sov vi till 08- skönt och välbehövligt. Lämnade Devin på dagis vid 09. Han och en annan flicka skulle få ta busse,n tillsammans med en av fröknarna, för att besöka bibblan. För övrigt så börjar blygheten på dagis släppa mer för Devin och han vågar ta för sig på ett annat sätt en tidigare. Ikväll ska jag och maken på utvecklingssamtal för Devin, spännande :-) Farfar är barnvakt åt lillgubben våran och Minou får följa med mig och Ante.


Minous sömn strular fortfarande. Hon vaknar många många ggr per natt och sover oftast korta stunder på dagen. I förmiddags sov hon 45 minuter. Jag hann precis damma, städa toaletterna och dammsuga sen vaknade hon. Nu sover hon iaf, höll sig vaken från 10.55- 14.40 (!)


Devin sover också, efter en mardrömsnattning (återigen) :/ fast han är jättetrött vägrar han sova. Igår somnade han 15.30 eftersom vi varit på mammagrupp. Oftast blir han inte trött förrän vid 15-tiden. Tänk om han kunde gå på dagis 3 dgr per vecka a´5 timmar iställey för 3 timmar/dag. Då slipper jag läggning 3 dagar iaf och han är utvilad när jag kommer och hämtar vilket innebär att vi kan stanna ute i lekparken eller kasta sten i vattnet någonstans. Aldrig är man nöjd hihi;-)


Nä, dags att ta tag i våttorkningen av golven. Sköt om er läsare. Tar gärna emot fler tips angånde sömn, både när det gäller Devin och Minou.

Kram//Andrea

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andrea Wadén - 11 juni 2013 10:01

Hej!!   Längesen jag bloggade nu, har helt enkeltinte funnits tid för bloggen. Devin är i alla fall lämnad på dagis och Minou sover. Jag har hunnit tvättat, hängt tvätt och duschat :-) Lyx att få duscha i fred för en gångs skull ;-) Appropå sömn ...

Av Andrea Wadén - 31 maj 2013 11:29

I förmiddags  tog jag och Minou en promenad ner till ÖB. Tänkte köpa vit färg att måla tallrikshyllan jag fyndade på loppisen med. Skulle även ha tag på vit sprejfärg för att fixa till en tavellist. Tror ni det fanns någon färg, nej! Var in förra f...

Av Andrea Wadén - 31 maj 2013 11:04

Äntligen fredag!!   Andreas jobbar hemifrån idag :-) Han och Devin sov till efter 08 imorse medan vi brudar klev upp 06.30 och började städa och plocka tvätt. Som sig bör om andra ord ;-)   Igår var vi ner till hamnen igen. Köpte mat på Mölje...

Av Andrea Wadén - 29 maj 2013 10:36

Hej!   Underbart väder idag. Här sparkade vi igång dagen 07.30, lite sovmorgon efter en kaosnatt med många uppvaknanden från en ledsen och besvärad Minou. Mycket gaser hade hon igår lillgumman. Vi har i alla fall hunnit äta frukost tillsammans,...

Av Andrea Wadén - 28 maj 2013 07:12

Hej på er!! Finner ingen tid till att blogga, trots att det varit helg och allt. Minou strular med sin sömn nämligen. Sover ca 30 min åt gången dagtid, vaknar, grinar, gnäller och gnuggar sig i ögonen men vägrar somna om. Igår till exempel tog v...

Ovido - Quiz & Flashcards