andreamedfamilj

Direktlänk till inlägg 29 maj 2013

Hej mitt i veckan!

Av Andrea Wadén - 29 maj 2013 10:36

Hej!


Underbart väder idag. Här sparkade vi igång dagen 07.30, lite sovmorgon efter en kaosnatt med många uppvaknanden från en ledsen och besvärad Minou. Mycket gaser hade hon igår lillgumman.

Vi har i alla fall hunnit äta frukost tillsammans, putsa fönstrena i Devins rum, tvättat sängkläder och 2 maskiner med kläder :-) Effektiva bruttor idag ;)

Lovade er ju bilder på kläderna jag fyndade på loppisen och på H&M i lördags och här kommer dem;


Detta fick Minou. 115 kr gav jag för allt. Pussel till Devin för 20 kr.

   

Hittade inte "Skopis" när jag köpte jag på skulle fota honom. Misstänker att han fått följa med till farmor och farfar ;-)


Detta  köpte jag på H&M, 220 kr blev det för 2 par leggings, 2 par byxor till M och ett par till Devin

      Devins byxor ser gröna ut på bilden, men de är beiga ;-)


Själv "fick" jag en klänning och två koftor;

 

   

En vit kofta med silvertrådar och en vanlig vit baskofta. Kul med lite nytt.

Fick ett presentkort av maken på Lindex i försenad morsdagspresent. Jag och Minou tog en promenad ner till Lindex igår. Ett par gröna jeans och en svart tunn tunika fick följa med. Fick även pengar av maken till en klänning som jag spanat på ett tag :-) ja, jag vet, han skämmer bort mig ;-)


Efter maken jobbat klart slöt han upp med oss på stan och vi gick för att äta sushi tillsammans. Passade på att äta sånt då Devin inte var med, han är inget fan av sushi nämligen. På vägen hem stannade vi på Håstaholmens biståndscenter. Där hittade jag 2 böcker samt ett pussel åt Devin, en skötbädd och en jättesöt vas. Kul att fynda secondhand. Blir definitivt ett till besök där framöver, med svärmor.


Idag får jag hem Devin med :-) Tror det får bli en myskväll i lekparken.

Sköt om er mina vänner//Andrea

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andrea Wadén - 11 juni 2013 10:01

Hej!!   Längesen jag bloggade nu, har helt enkeltinte funnits tid för bloggen. Devin är i alla fall lämnad på dagis och Minou sover. Jag har hunnit tvättat, hängt tvätt och duschat :-) Lyx att få duscha i fred för en gångs skull ;-) Appropå sömn ...

Av Andrea Wadén - 4 juni 2013 14:51

Hallå tisdag! Denna morgon sov vi till 08- skönt och välbehövligt. Lämnade Devin på dagis vid 09. Han och en annan flicka skulle få ta busse,n tillsammans med en av fröknarna, för att besöka bibblan. För övrigt så börjar blygheten på dagis släpp...

Av Andrea Wadén - 31 maj 2013 11:29

I förmiddags  tog jag och Minou en promenad ner till ÖB. Tänkte köpa vit färg att måla tallrikshyllan jag fyndade på loppisen med. Skulle även ha tag på vit sprejfärg för att fixa till en tavellist. Tror ni det fanns någon färg, nej! Var in förra f...

Av Andrea Wadén - 31 maj 2013 11:04

Äntligen fredag!!   Andreas jobbar hemifrån idag :-) Han och Devin sov till efter 08 imorse medan vi brudar klev upp 06.30 och började städa och plocka tvätt. Som sig bör om andra ord ;-)   Igår var vi ner till hamnen igen. Köpte mat på Mölje...

Av Andrea Wadén - 28 maj 2013 07:12

Hej på er!! Finner ingen tid till att blogga, trots att det varit helg och allt. Minou strular med sin sömn nämligen. Sover ca 30 min åt gången dagtid, vaknar, grinar, gnäller och gnuggar sig i ögonen men vägrar somna om. Igår till exempel tog v...

Ovido - Quiz & Flashcards