andreamedfamilj

Direktlänk till inlägg 20 maj 2013

Ännu en händelserik helg

Av Andrea Wadén - 20 maj 2013 10:44

Hej på er igen!!


Denna helgen har varit helt fantastisk. Fredagen spenderade vi nere i hamnen vi soldäck, ätandes varsin glass. Träffade på en bekant och hennes familj där. Devin busade med hennes dotter och lekte följa John.


På lördagen tog jag och Minou en promenad ner på stan så hon skulle få sova i vagnen. Tanken var att prova ut en ny bilstol. Till slut föll lotten på en Maxicosi. Den går att fälla i tre lägen bara genom att dra i en spak, alltså lätt att justera under färd.

 

Se så nöjd hon blev. Kul när man kan kika vad som händer utanför fönstret :-)


 

Glad tjej som fått på sig sommarkläderna, lördagen bjöd på underbart väder här i Hudik :-)

 

Solbrillorna på :-)


Lördagskvällen spenderade vi i lekparken, jättemysigt tyckte både stora och små.


Igår var jag först och gymmade med Helena. Vi hade hennes Eddie med som påhejare. Han hade nog lika roligt som vi när han kröp mellan benen på oss medan vi boxades, han rullade pilatesbollar och fick sitta med mig i roddmaskinen en stund medan Helena dushade. Efter träningen mötte vi upp min man och våra barn för att inta lite lunch på Möljen. Därefter hem för att hämta lite grejer och fara vidare till makens kusin som blev 28 år. Där blev vi bjudna på god mat och gott fika. Devin vågade sig på att åka fyrhjuling första gången. Kul att se:-)

    

Andreas och Devin

En underba rdag ute på landet, jag vill också bo i hus!!


För övrigt så har det blivit lite inköp i helgen och Devin har fått sig en klippning. Mer om det i ett annat inlägg. Jag håller på att inreda Minous rum lite smått också. Om en timme ska D hämtas på dagis sen bär det av mot mammagruppen. Träna ska jag göra ikväll också. Finns det någon tid över ikväll så ses vi nog då med.

Tack alla inblandade för en trevlig helg.

Kram//Andrea



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andrea Wadén - 11 juni 2013 10:01

Hej!!   Längesen jag bloggade nu, har helt enkeltinte funnits tid för bloggen. Devin är i alla fall lämnad på dagis och Minou sover. Jag har hunnit tvättat, hängt tvätt och duschat :-) Lyx att få duscha i fred för en gångs skull ;-) Appropå sömn ...

Av Andrea Wadén - 4 juni 2013 14:51

Hallå tisdag! Denna morgon sov vi till 08- skönt och välbehövligt. Lämnade Devin på dagis vid 09. Han och en annan flicka skulle få ta busse,n tillsammans med en av fröknarna, för att besöka bibblan. För övrigt så börjar blygheten på dagis släpp...

Av Andrea Wadén - 31 maj 2013 11:29

I förmiddags  tog jag och Minou en promenad ner till ÖB. Tänkte köpa vit färg att måla tallrikshyllan jag fyndade på loppisen med. Skulle även ha tag på vit sprejfärg för att fixa till en tavellist. Tror ni det fanns någon färg, nej! Var in förra f...

Av Andrea Wadén - 31 maj 2013 11:04

Äntligen fredag!!   Andreas jobbar hemifrån idag :-) Han och Devin sov till efter 08 imorse medan vi brudar klev upp 06.30 och började städa och plocka tvätt. Som sig bör om andra ord ;-)   Igår var vi ner till hamnen igen. Köpte mat på Mölje...

Av Andrea Wadén - 29 maj 2013 10:36

Hej!   Underbart väder idag. Här sparkade vi igång dagen 07.30, lite sovmorgon efter en kaosnatt med många uppvaknanden från en ledsen och besvärad Minou. Mycket gaser hade hon igår lillgumman. Vi har i alla fall hunnit äta frukost tillsammans,...

Ovido - Quiz & Flashcards