andreamedfamilj

Direktlänk till inlägg 28 maj 2013

Poppis med loppis :-)

Av Andrea Wadén - 28 maj 2013 07:12

Hej på er!!


Finner ingen tid till att blogga, trots att det varit helg och allt. Minou strular med sin sömn nämligen. Sover ca 30 min åt gången dagtid, vaknar, grinar, gnäller och gnuggar sig i ögonen men vägrar somna om. Igår till exempel tog vi en promenad med vagnen. Hon somnade men vaknade efter 20 min och var otröstlig. Fick stanna och putta i en alvedon supp. Efter en stund somnade hon om igen. Hon har två nya tandsingar som brutit igenom i överkäken, måste vara det hon känner av. Som ni förstår så har bloggen blivit bortprioriterad. Inte mycket man hinner göra på 30 minuter.


Nu sover hon i alla fall och Devin är hos farmor och farfar. De ville låna honom i några dagar

Min helg har spenderats på följande sätt;


Fredag;

Städade och rensade i klädkammaren, så skönt att få ordning där inne.

Gick till lekparken med barnen och hade picknick i gröngräset. Första gången Minou fick sitta på en filt i gräset.

På eftermiddagen kom barnens farmor och farfar, vi for för att hämta pizza och åt den nere vid hamnen i solen. Makens släktingar anslöt även dem. Devin älskar att vara där och kasta sten i vattnet.


Lördag;

Jag och svärmor var på Hälsinglands största bakluckeloppis på katvikskajen :-) 3 timmar spenderade vi med att kika på prylar. Så kul, men varmt. Målet var att hitta en tallrikshylla att ha som bokförvaring i Minous rum. Vistt hittade jag en sådan till slut. För 30 kronor dessutom :-)


Denna korstol tänkte jag ha i Minous rum. 125 kronor gick den på.

  

Kronan till Minous rum gav jag 20 kronor för.   Änglarna fick Minou av sin farmor,20 kr paret

 sSilver fatet kostade 10 kronor.    

 


Devin fick ett pussel med nalle puh och så köpte jag "Skopis" från byggare Bob åt honom för 2(!) kronor. Minou fick även ett par skor, ett par sandaler och sommarkläder. Bilder på det kommer senare.


Efter loppisen mötte vi upp övriga familjen vid soldäck. Lämnade det vi köpt till Andreas som hade bilen. Sen begav jag och svärmor oss till Möljen där jag bjöd henne på mat. EFter detta blev det en sväng på H&M. Jag hafde en presentcheck på 100 kronor samt 20% på ett helt köp. 1 klänning och två koftor fick det bli. Hittade även mycket fina sommarkläder till barnen där, kan lägga upp bilder på allt här senare.


Söndag;

I söndags firade jag min första morsdag som tvåbarnsnmor. Fick en bukett liljekonvaljer av Devin som han hade plockat

Senare åkte jag, Minou och maken til  Kjelles för att köpa blommor.

Så här fint blev det på balkongen

 

Det blev kaffe och tårta på balkongen på eftermiddagen och Devin tog sig även ett premiärdopp där ute, i sin badbåt :-)


Jag och min dotter på morsdag

 


Fick även en jättefin bukett av mamma med bud på morsdag :-) Vill ni se den kan ni kika på min Instagram där jag heter andreawaden :-)

Sköt om er// Andrea






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andrea Wadén - 11 juni 2013 10:01

Hej!!   Längesen jag bloggade nu, har helt enkeltinte funnits tid för bloggen. Devin är i alla fall lämnad på dagis och Minou sover. Jag har hunnit tvättat, hängt tvätt och duschat :-) Lyx att få duscha i fred för en gångs skull ;-) Appropå sömn ...

Av Andrea Wadén - 4 juni 2013 14:51

Hallå tisdag! Denna morgon sov vi till 08- skönt och välbehövligt. Lämnade Devin på dagis vid 09. Han och en annan flicka skulle få ta busse,n tillsammans med en av fröknarna, för att besöka bibblan. För övrigt så börjar blygheten på dagis släpp...

Av Andrea Wadén - 31 maj 2013 11:29

I förmiddags  tog jag och Minou en promenad ner till ÖB. Tänkte köpa vit färg att måla tallrikshyllan jag fyndade på loppisen med. Skulle även ha tag på vit sprejfärg för att fixa till en tavellist. Tror ni det fanns någon färg, nej! Var in förra f...

Av Andrea Wadén - 31 maj 2013 11:04

Äntligen fredag!!   Andreas jobbar hemifrån idag :-) Han och Devin sov till efter 08 imorse medan vi brudar klev upp 06.30 och började städa och plocka tvätt. Som sig bör om andra ord ;-)   Igår var vi ner till hamnen igen. Köpte mat på Mölje...

Av Andrea Wadén - 29 maj 2013 10:36

Hej!   Underbart väder idag. Här sparkade vi igång dagen 07.30, lite sovmorgon efter en kaosnatt med många uppvaknanden från en ledsen och besvärad Minou. Mycket gaser hade hon igår lillgumman. Vi har i alla fall hunnit äta frukost tillsammans,...

Ovido - Quiz & Flashcards