andreamedfamilj

Alla inlägg under juni 2013

Av Andrea Wadén - 11 juni 2013 10:01

Hej!!


Längesen jag bloggade nu, har helt enkeltinte funnits tid för bloggen. Devin är i alla fall lämnad på dagis och Minou sover. Jag har hunnit tvättat, hängt tvätt och duschat :-) Lyx att få duscha i fred för en gångs skull ;-)
 
Appropå sömn hörni, Minou snittar numera 1 h 30 min sömn under dagarna numera. Ofsats brukar hon sonma vid 09.30-10 tiden och sova en timme och så blir det 30 min på eftermiddagen. Igår somnade hon vid 10 och sov till 11 sen var hon vaken fram till 15 när vi gick från mamma gruppen. Devin hade sommaravslutning på dagis igår med fika för alla syskon och föräldrar.Vi tog därför bussen hem från stan och direkt till dagis. Minou vaknade efter ca 20 min sömn. Sedan blev det en powernap i bilen på ca 10 min vid 19-tiden. Klockan blev 22 innan damen bestämde sig för att sova. Ni med barn omkring Minous ålder, hur sover era barn? mig gör det ingenting om hon är vaken dagtid, bara hon är nöjd. Men på nätterna tycker jag hon kan sova ;-)
 
Devin däremot sov ingenting dagtid igår. Först var han på dagis mellan 9-12 sen mammagrupp 13-15, han stog på ståbrädan dit. Därifrån direkt till dagis. Vid 17 gick vi hem. Åt middag tillsammans och sen badade Devin med Andreas. Därefter åkte vi och kikade på båtar, hämtade paket och handlade. När vi kom hem innan 20  var han som förståligt jättetrött och det blev en hel del gnäll och tårar. Får se hu rdet går med sömnbitenm idag.
 
För övrigt har vi en innehållsrik vecka att se fram emot. Imorg väntar 8 mån besök på BVC för Minou med vägning, mätning och så skulle vi visst få träffa "tandis". På torsdag blir ju dotra våran 8 månader (!) Galet hörrni!!!
Samma dagen åker vi hela familjen ner till Gävle för på lördag vankans det bröllop. En av mina närmsta vänner ska gifta sig, farmor och farfar ställer upp som barnvakter då festen är barnfri. Ser fram emot lite egen tid med maken min, dock tippar jag på att det inte blir så sent för vår del. Om det är någon som vill träffa oss när vi är i Gävle så hojta till, först till kvarn gäller ;-)
 
Åter till sysslorna nu, alltid finns det något att göra eller plocka med på hemmafronten. Kram på er//Andrea
 
Av Andrea Wadén - 4 juni 2013 14:51

Hallå tisdag!


Denna morgon sov vi till 08- skönt och välbehövligt. Lämnade Devin på dagis vid 09. Han och en annan flicka skulle få ta busse,n tillsammans med en av fröknarna, för att besöka bibblan. För övrigt så börjar blygheten på dagis släppa mer för Devin och han vågar ta för sig på ett annat sätt en tidigare. Ikväll ska jag och maken på utvecklingssamtal för Devin, spännande :-) Farfar är barnvakt åt lillgubben våran och Minou får följa med mig och Ante.


Minous sömn strular fortfarande. Hon vaknar många många ggr per natt och sover oftast korta stunder på dagen. I förmiddags sov hon 45 minuter. Jag hann precis damma, städa toaletterna och dammsuga sen vaknade hon. Nu sover hon iaf, höll sig vaken från 10.55- 14.40 (!)


Devin sover också, efter en mardrömsnattning (återigen) :/ fast han är jättetrött vägrar han sova. Igår somnade han 15.30 eftersom vi varit på mammagrupp. Oftast blir han inte trött förrän vid 15-tiden. Tänk om han kunde gå på dagis 3 dgr per vecka a´5 timmar iställey för 3 timmar/dag. Då slipper jag läggning 3 dagar iaf och han är utvilad när jag kommer och hämtar vilket innebär att vi kan stanna ute i lekparken eller kasta sten i vattnet någonstans. Aldrig är man nöjd hihi;-)


Nä, dags att ta tag i våttorkningen av golven. Sköt om er läsare. Tar gärna emot fler tips angånde sömn, både när det gäller Devin och Minou.

Kram//Andrea

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards